صفحه اصلی ارتباط با ما تبادل لینک
آندروید جاوا تم موبایل سیستم عامل سیمبین
تاریخ : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۳:۳۲ قبل از ظهر | بازدید : 834

چه نوع میوه هایی ویتامین سی دارند


توجه : مطالب زیر از سایت های مختلف گرد آوری شده است و صرفا جهت جستجو گر اتوماتیک سایت نمایش داده میشود در صورتی که مطلب غیر اخلاقی یا خلاف قوانین کشور مشاهده نمودید لطفا از طریق این صفحه به ما اطلاع دهید
توجه : مالک این سایت و خود این سایت هیچگونه ارتباطی با مطالب جستجو شده از سایت های مختلف ندارد و هیچگونه مسئولیتی را نمیپذیرد تمام مطالب این سایت به صورت خودکار و با استفاده از ربات های جستجوگر مانند گوگل در این سایت درج میشوند
توجه : این سایت در ساماندهی سایت های اینترنتی ثبت شده است و آدرس و مشخصات حاصب آن در آن موجود است
توجه: این سایت یک سایت جستجوگر مطالب است و مطالب به صورت خودکار از وبسایت های فارسی بازنشر میشوند.
توجه: این سایت به صورت اتوماتیک کلمات رکیک و غیر اخلاقی و محصولات غیر مجاز را فیلتر میکند ولی اگر برنامه نتواند آنها را فیلتر کند آنهارا نمایش نمیدهد از این رو از شما پوزش میطلبیم

 ویتامین ها و مینرال های دو جزء لازم و غیر قابل اجتناب برای بدن هستند.آیا می دانید در چه موادی بهترین نوع و بالاترین درجه ی ویتامین ث وجود دارد؟
یک سری از نیازهای بدن هستند که از قزص های و ویتامین های شیمیائی دریافت نمی شود بلکه باید به صورت مواد و خوراکی های مصرفی جذب بدن شود.
 ویتامین سی یا اسید اسکوربیک :
ویتامین سی یکی از موادی است که بدن باید از طریق مواد غذایی که می خورد جذب کند.برعکس حیوانات و گیاهان،که بدنشان قادر است بعضی از مواد غذایی را که جذب می کنند،تغییر شکل دهد و آنها را سنتز کند،اما بدن انسان دارای چنین عملکردی نمی باشد.و باید تمام مواد لازم را از غذاهایی که می خورد جذب کند در غیر این صورت و عدم دریافت مواد غذایی لازم،قادر نخواهد بود کمبود این مواد را به گونه ای دیگر جبران کند.
ویتامین سی چه نقشی را در بدن ایفا می کند ؟
* ویتامین سی نقش مهمی را در جریان فعل و انفعالات بدن ایفا می کند.
* ساخت کلاژن (جهت التیام زخمها)
 مقاومت علیه عفونت های بدن :
یک گرم ویتامین سی در روز می تواند،ریتم بدن را تسریع بخشد.در صورت مصرف کردن ویتامین سی،بدن می تواند عفونت را زودتر از بین ببرد.برای مثال اگر 5 روز طول می کشد تا یک عفونت از بین رود با مصرف کردن ویتامین سی این زمان به چهار روز کاهش می یابد.برعکس عدم توانایی بدن در جذب ویتامین سی نتیجه ی در مدت زمان و یا شدت عفونت ندارد.
 
* کمک به ساخت هورمون های بدن
* متابولیسم چربی،پروتئین.
* عملکرد ماهیچه ها و سلولهای عصبی.
* شکل گیری استخوان.
* در هماهنگ سازی جذب آهن توسط بدن .
ویتامین سی دارای خاصیت آنتی اکسیدان می باشد.این ویتامین همچنین در بهبود بیماریهای قلبی و عروقی موثر می باشد.
 
این ویتامین در چه موادی یافت می شود؟
ویتامین سی در سبزیجات،میوه،آبمیوه،سیب زمینی یافت می شود. نحوه ی آماده سازی سبزیحات به هنگام مصرف تاثیر بسیار زیادی را در ماندگاری ویتامین سی ایفا می کند.
نکته :
* سیب زمینی هایی که تازه نیستند دارای ویتامین سی نمی باشند و تنها سیب زمینی هایی که تازه هستند دارای مقدار قابل توجهی ویتامین هستند .
*  غذاهایی که طبخ می شوند تقریبا در حدود 91% درصد از ویتامین های خود را از دست می دهند.
* آب پرتقال های. تنها آب میوه هایی صنعتی هستند که مدت بیشتری می توانند ویتامین های سی را در خودشان حفظ کنند.
نیاز روزانه ی ما به ویتامین سی به چه میزان است؟
* برای افراد بالغی که سالم هستند و دارای بیماری خاصی نمی باشند: 110 گرم در روز لازم است.
* یک سری از اشخاص بخصوص هستند که مقدار بیشتری به ویتامین سی نیازمند مانند افرادی که : باردارند،ورزشکارند،دارای مریضی های خاصی هستند که به ویتامین سی بیشتری نیازمند هستند.
در چه زمانی ممکن است ویتامین سی کمتری به بدنمان برسد؟
* معمولا افراد هنگامی که در مسافرت به سر می برند برای مدتی ویتامین سی کمتری به بدنشان می رسد زیرا زمان کمتری را برای مصرف میوه اختصاص می دهند به همین دلیل در این زمان ممکن است بدن شما ویتامین سی کمتری دسترسی داشته باشد و با کمبود مواجه شود.
* افرادی که دارای رژیم های سختی هستند و در این رژیم های غذایی،میوه های از اهمیت کمی برخوردارند و ممکن است حتی میوه ها را نیز از رژیم های غذای شان حذف کنند. هنگامی که ویتامین سی کمتری به بدن برسد باعث می شود که شما در ناحیه دهان و لثه خود مشکلات بسیاری را احساس کنید و همچنین دچار خستگی شوید.
* افرادی که عادت به کشیدن سیگار دارند نیز باید مصرف ویتامین سی را افزایش دهند.زیرا نیکوتین موجود در سیگار چرخه ی بدن را مختل می کند و نیاز به ویتامین سی برای مقاومت دندان ها و بدن بیشتر احساس می شود.
چند توصیه برای تامین ویتامین سی روزانه بدنتان :
* بیشتر سبزیجات رنگی و میوه های تازه را میل بفرمایید.
* پرتقال و کیوی دارای ویتامین ث بسیاری هستند.
* میوه های را به نوعی خریداری کنید که در داخل مغازه باشند و نور حورشید بر آنها اثر نکرده باشد .سعی کنید بلافاصله بعد از خرید کردن، میوه های را داخل یخچال قرار دهید.
در صورت مصرف بیش از حد ویتامین سی :
اگر شما ویتامین سی را بیش از حد مصرف کنید،تاثیر ابتدایی این موضوع در ادرار شما مشخص میشود.اما مسلما همان طور که تفریط سلامت را به خطر می اندازد ،افراط نیز همین موضوع را ایجاد می کند.


نظرات کاربران :
نیلوفر در شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ۷:۵۸ بعد از ظهر
چه ویتامینی در کدام میوه است
:نام
:نظر شما
لینک های مفید
لینک های مفید
تازه ترین مطالب
تورم شکمتورم شکمفارم ویل2محمد کریمی هراتیاجاره ماشین در تهرانماشین ریش تراش براون سری 7کس سیاه پوستپلیس ویژه ایراندانلود بازی مدال افتخار 1کفش سال 2014-2015 کریس رونالدوکلمات فلسفی از فرویددعا برای سردردخرید پستی گوشی های ایفون باسیستم عامل اندرویدبهترین موبایل جهاناجاره ماشین در تهراناجاره ماشین در تهراناکوی کبدهمه چیز درباره هپی فارمبهترین گوشی سال 2013شینیون اسان در منزلبیوگرافی نیوشا ضیقمیاگر به لباس ادامس بچسبد چگونه پاک میشودزشت ترین کامیون دنیاآسان موتور کیشعمل جراهی بینیلیس زنیدرخوابگاهبیماری های درمان شده با زالودانلود رایگان کامل کتاب معجزه ای برای چاق هادانلود بازی مدال افتخارانواع ماشین اصلاح موی سرجیب تک فیلتابیتاثیر نشاسته بر پوست صورتدرخواست کشف مزاحمت تلفنیماشین مهران مدیریاموزش دوخت جیبگوشی سالگوشی سالماشین اجاره ای در تهرانبرص چگونه بوجود می آید؟گرما زدگی وزخم بغل رانعکس پناهگاه حیات وحش چوکامچگونگی درمان کبد با زالودانلود بازی کامپیوتری هپی فارمدعایی مجرب برای کارچهل حدیث زیبا از از امام کاظم علیه السلامآموزش مدل جیب فیلتابیسونی1 بهتراست یاسگااجاره ماشین در تهران